Kuih Tradisional | Apam Sarawak

Pernah makan Apam Sarawak?

Mesti tak pernah kan. I pun pertama kali jumpa Apam Sarawak ni.

Tak payah pergi Sarawak pun boleh makan Apam Sarawak ni..he..heΒ 

I biasa beli Apam Sarawak kat satu gerai kuih masa on the way nak pergi kerja – melalui Jalan Durian kat Meru tu. Ada satu makcik Indon yang jaga gerai (biasanya ramai yang consign *letak* kuih masing-masing kat situ).

Makcik Indon ni yang tolong jualkan dan dapat komisen macam tu.

Ini la rupanya Apam Sarawak. Kulitnya lembut dan ada inti kastad kaya dalamnya yang tak berapa manis.

Apam Sarawak

Sedap juga.Β 

Apam Sarawak

Tags from the story
,

5 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *